Pages

Bersedekah lah selagi mampu ;)

Kita hanya lah seorang manusia biase yang sentiasa ade kelemahan, kecacatan & keburukan. .
kita memang x dapat lari dari semue tuh. . even seorang perdane menteri pown still ade kekurangan die kan..
Siape lagi nak tolong orang yg susah melainkan kite. . tambah lagi aku nie mudah simpati dengan org laen. .



Lepas keluar dari Mydin tadi ade sorang budak lelaki mintak sedekahkan sikit duit. .
1stly aku buat-buat x layan je. . haha aku bkn mudah nak percaye dgn bende2 mcm nie. .
sebab da macam2 crite kite dgr pasal sindiket kan. . so budak2 jugak yg jadi mangse. . ape crite ?
kali ke-2 pandang muke budak tu tibe2 aku rase kesian sgt.. aku cam bole nampak kejujuran hati die. .

Die cakap die perlukan duit utk pembedahan mak die, siap tunjuk gambar bagai dekat kitorang. .
ape lagi aku pown tetibe touching kejap kat situ. . hulur seringgit pown jadi larh kan ;)
duit seringgit aku tuh dapat selamatkan nyawa mak die..  tibe2 aku terpikir mcm tu.. mmg terharu sgt larh. .
aku harap budak tu jujur tadi, jangan dikelentong suda ~

Time org laen susah kite yang masih mampu kene larh tolong setakat yang boleh. .
mane tau hari nie hari die.. esok hari kite pulak. . betol tak ?

 P/S :Mendoakan kesejahteraan orang laen lebih baek dari mengate keburukan orang ;)
Renungkan-renungkan & selamat beramal ^,*

No comments:

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign