Pages

Kek batik buatan sendiri ;)

Hye guys. 

Kenape pulak tibe2 kepale aku pusing2 ari nie. pening kot tiap2 hari pikir pasal exam next week. 
aish mane la aku ready lagi nak jawab sume tuh ! study pown tak abes lagi nie. risau. risau. 

Korang pernah makan kek batik ? konpem la pernah kan.
saje nak buat announcement siket. "Kek Batik aku menjadi. yeah !"
haha poyos kan. orang laen da buat macam2 kek pown tak excited macam aku. kihkih !
saje nak terlebey excited. bukan selaloo aku bertindak luar jangkaan macam nie. hee~
sebenarnye da lame sangat aku teringin nak rase kek batik buatan aku sendiri. selaloonye beli kedai je kan.
so time cuti nie tibe2 aku rajin beno nak buat bende alah tuh. kawan2 cakap mende tu simple jek. tak susah.
oke google jap cari resepi . then bile jumpe ape lagi teros je aku salin. suoh adik beli bahan. petang tue teros je aku buat. alhamdulillah. menjadi tau ! puas hati giler.

Op cos larh puas hati bile hasil tangan kite sendiri menjadi. tambah pulak digemari ramai. haha~
so kepuasan tu laen larh siket kan. aku saje nak jinakkan diri dengan kek. sebab bende alah tue bukannye susah pown. sejukkan dalam peti pown da cukup tau.
nanti teringin  nak belajo kek laen pulak. 
ade je bahan sumenye menjadi. tawakal tue yang penting. hee~


Kepade sesape yang baru 1st time nak try. nie resepi die :

Biskut Marie 350g
1 cawan serbuk koko
1/2 cawan milo
3/4 gula
1 cawan air
2 biji telur
Setegah buku butter

Penyediaan :
1) Patah-patahkan biskut marie
2) Dalam periuk campurkan serbuk koko, milo, gula dan air. kacau sampai sebati
3) Bile dah sebati letakkan butter dan kacau sampai pekat.
4) Perlahankan api. masukkan 2 biji telur. kacau sampai pekat jugak selame 30 saat.
5) Padamkan api. masukkan biskut yang telah dipatahkan tadi dan gaul sampai betol2 sebati.
6) Masukkan dalam loyang.  tekan2 siket bagi padat. sejukkan dalam peti sebelom dipotong dan dihidang.

Selamat Mencube ;)



2 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

lame xwat..tp mmg snng kan buatnya??

nmpak sedap tu..nak sikit?? =)

Cik Jannah said...

saya tak makan coklat dan tak penah makan kek batek. tp bila tgk org mkn mcm sedap jer

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign