Pages

Demam & Panadol ;)

Alahai. blogspot. blogspot. da sehari suntuk aku menunggumu semalam. lastly hari nie jugak baru kau boleh bukak.. Kalau iye pun under maintenance, jangan lah bagi effect kepada semua blogger macam nie. tak tido malam tau kami semua. sanggup bersengkang mata menunggu. hehe ~

Oke. Alhamdulillah hari nie badan aku dah sihat sikit dari semalam. tak nak dah demam-demam nie. dah tak larat aku nak layan. naseb baik demam semalam tak teruk sangat. boleh lagi buat keje rumah. Pagi telan panadol a.k.a PARACETAMOL 2 bijik. malam sebelom tidoq pun telan 2 biji jugak. Sebab tu hari nie aku dah rase sihat sikit.

Sape kate panadol tu tak elok hah ? cakap pasal panadol nie. time diploma dulu aku selalu merungut jugak lah. asal demam je doc bagi panadol. asal sakit kepala je doc bagi panadol. dah takde ubat lain ke yang betul-betul khas untuk sakit tu? da jemu aku telan panadol tau. Bukak je laci penuh dengan ubat panadol. 
Tapi rupenye sangkaan tu silap. Melalui pembacaan aku dari sumber mana entah. aku pun dah lupe. yang penting sumber yang boleh dipercayai lah kan. Die cakap panadol a.k.a paracetamol nie sangat baik. die dapat hilangkan sakit2 badan. demam. dan banyak lagi lah. bile telan 2 biji. mesti elok. Haha sebelom nie aku tau nak merungut je. tapi tak pernah amek tahu kesan baik ubat tu. 

 Kepade sesiape yang telan 10 biji pun still tak sihat-sihat lagi die punye pasal lah kan. Baik jumpe doc cepat-cepat sebelum melarat. Ubat nie untuk sampingan je. kalau still melarat tu memang dah tahap bahaya. Tapi Alhamdulillah, aku tak pernah sampai tahap macam tuh. Panadol nie still dapat tolong aku. Kebetulan aku nie ade satu penyakit misteri yang selalu menyerang dengan tibe-tibe, especially bile keluar tempat yang sesak dengan manusia. Ape lagi kalau bukan sakit kepale @ migrain. So kadang-kadang aku pastikan jugak panadol mesti ada dalam beg tangan. Penting tuh ..


Ha sebelum terlupa. 
Sebelom nie ada kecoh kan pasal panadol tiruan. Amat menggerikan jugak bila dengar pasal kes tuh. Ape kes lah manusia zaman sekarang nie. segala bagai diorang nak palsu kan. Tak pikir langsung kesan baik buruk dia. Kalau nak memalsukan barang lain aku tak kisah lagi. tapi ini panadol. Ubat yang selalu kita beli. Kesiannye kalau orang yang sakit. lagi bertambah sakit lepas makan padadol palsu tuh.

 Bertaubatlah wahai manusia! (Sambil berpesan untuk diri sendiri jugak ;) )

Daa ~~   ^,-


1 comment:

Unknown said...

tau takper..ramai sangat yg sentiasa beli panadol..

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign