Pages

Aku tak punya siapa , tapi aku punya hati dan perasaan

Sesuatu terjadi dekat diri nie . tapi aku tak kuat . aku tak kuat nak tanggung semua sorang diri . tapi aku tetap gagahkan diri hadapi hari-hari akan datang . memang perit . perit sangat , hati nie hancur ! , mungkin susah nak kembali macam dulu lagi . Tapi kenapa semua nie terjadi dalam saat-saat aku perlukan seseorang untuk berbicara . sungguh perit Ya ALLAH.. aku kecewa . :(

Rupanya bahagia nie hanya sekejap untuk aku . memang susah aku nak tempuh semuanya . tapi aku akur dengan keputusan yang aku buat . mungkin itu lebih baik . aku berserah ya Allah . ini semua takdir buat aku . agak susah untuk aku terima, tapi aku kuatkan juga . betapa kuat nye dugaan yang KAU beri pada aku hari nie . tapi aku tak nak menyalahkan sesiapa . aku sedar dengan kekurangan diri yang terlalu banyak . aku tak mampu jadi sempurna . aku hanya lakukan apa yang termampu di saat diri nie masih gagah untuk berbicara dan tersenyum . 

Aku selalu mengingatkan diri supaya memaafkan kesilapan orang lain walau sebesar mana pun hati ini terluka, aku tetap memaafkan . tapi walaupun kemaafan itu sentiasa ada, belum bermakna aku lupa semuanya .   Hurmm.. kadang-kadang aku terfikir, kenapa dunia nie terlalu kejam buat aku ? kenapa di saat aku gembira perlu ada duka ? kenapa ya ALLAH .. air mata nie dah kering untuk tangisi semua nie . aku penat . penat sangat ! penat memikirkan nasib diri sendiri . 

Aku sentiasa akan berdoa . terus berdoa supaya aku dan mereka mendapat kebahagiaan di dunia dan di akhirat nanti . kepedihan dan kekecewaan yang aku tangisi hanya Allah saje yang tahu . Aku belum kuat untuk ceritakan pada orang lain . cukuplah aku sorang je yang tanggung semua nie . mungkin juga takkan ade sorang pun yang akan faham kesedihan ni . 

Kuatkan aku YA ALLAH    :'(


   
    

3 comments:

Lady Diana @ Lat'z said...

Wanita mmg tidak dapat dipisahkan dengan airmata.....kuatkan hati..walauapun yg terjadi hidup mesti diteruskan...hidup mesti berani menerima kenyataan..

iera said...

just tabahkan hati dan bersabar k...

mira madihah said...

tabahkan hati,minta pada tuhan berdoa kepadanya :)

!♥Kisah Honey Dalia♥! Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign